Volkswagen kahekordistas eraldatud summat, mis tuleb maksta emissiooniskandaali tulemusel. Tegemist on suurima kaotusega, mis Saksa autotootja oma ajaloos on pidanud kandma.
VW eraldas oma eelarvest 16,2 miljardit eurot, katmaks petuskandaali kulusid; varasemalt hinnati kahjuks 6,7 miljardit dollarit, vahendab Bloomberg.
Autotootja kärpis oma aastast dividendimakset 97% 0,17 eurole aktsia eest; see on väikseim summa alates 2000. aastast.
Ettevõtte aktsia sulgus täna 1,3% languses. Alates oktoobrist on WV aktsia kasvanud 45%.
“Praegusel kriisil on Volkswageni finantspositsioonile äärmiselt suur mõju,” sõnas ettevõtte tegevjuht Matthias Mueller.
Kuigi viimaste majandusandmete kohaselt tuleb ettevõte kenasti toime, ollakse kriisi lahendusest veel kaugel.
Raporti, mis paljastas manipulatsioonide aastatepikkuse elluviimise, mõju võib kesta kuni neljanda kvartalini ehk kauem kui aasta peale skandaali avalikukstulekut.
Volkswagenil on kaks kuud aega lõplikult vormistada kokkulepe USA-ga. Autod kas ostetakse tagasi või parandatakse. Samas seisab ettevõte jätkuvalt silmitsi trahvide ja kriminaaluurimisega. Euroopas on tagasi kutsutud 8,5 miljonit vigast autot.
2016.aastaks prognoosib Volkswagen müügitulu kukkumist 5% võrra.
Ettevõtte ärikasum peaks jääma 5-6% vahele; 2014. aastal oli firma ärikasum 6,3%.
Kriisi tulemusena kärbitakse ettevõtte juhtkonna kompensatsioonipakette 39% võrra 3,2 miljonile eurole.
Autootja skandaal lahvatas septembris, mil
USA keskkonnaamet teatas, et Volkswagen kasutas ebaseduslikku mootori juhtimise tarkvara petmaks emissiooniteste. Skandaali tulemusena astus ettevõtte tegevjuht Martin Winterkorn tagasi ning ettevõtte aktsiad kaotasid oma väärtuses miljardeid.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.